numery deklaracji ZUS

Menu

Patrzysz na wypowiedzi znalezione dla zapytania: numery deklaracji ZUS





Temat: Po co konto gospodarcze dla ZUS


Czyli jak mam DG na własne nazwisko i płacę ZUS tylko za siebie to mogę
spokojnie hulać z osobistego eKonta w mBanku, ewentualnie z indywidualnego
w Inteligo za złotówę??? Rewelacja :))


Nie ciesz się! Przepisy zezwalają na opłacanie składek ZUS z konta
osobistego, ale w tym celu musisz wypełniać specjalny formularz zawierający
pola z Twoim NIP-em, PESEL-em oraz numerem deklaracji ZUS. O ile w marmurach
nie ma z tym problemu, to w banku wirtualnym tak zrobić się nie da. W
Telepekao24 jest np. osobne menu służące tylko i wyłącznie do robienia
przelewów do ZUS-u.
W mBanku nie tylko nie ma takiego menu, ale nawet przy koncie firmowym nie
dostajesz papierowego potwierdzenia transakcji, musisz je osobno zamówić i
zapłacić po 5 zł za każdy z trzech papierków, co już całkowicie pozbawia
sensu tę transakcję.





Temat: pomyłka w numerze deklaracji ZUS
Witam.
Musiałem zamknąć firmę. Przez przypadek nie zapłaciłem składki zdrowotnej za październik (15.11 robiłem przelew a bank odrzucił zlecenie. niestety wczoraj dopiero to zauwazylem). Za społeczne zapłaciłem 30,86 gdyż firma nie funkcjonowała przez cały miesiąc. Wyczytałem na forum, ze odsetki nie będą mi naliczane, prawda? Dodam , że płaciłem niższy ZUS, za zdrowotne 189,85. Więc zrobiłem dzisiaj przelew tylko zamiast wpisać, że to wpłata za październik, wpisałem za listopad. Zostawić tak czy coś zrobić? i czy rzeczywiście nie muszę płacić żadnych odsetek?

z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.





Temat: LHMK 2.6 - wprowadzanie przelewu ZUS
Wg mnie społeczne powinno być wprowadzone tak:

Typ dokumentu - tutaj stworzenie nowego typu np. "Ubezpieczenie społeczne", jakiś tam symbol, brak domyślnego rejestru VAT, archiwum ARCH1, rodzaj dokumentu - kosztowy
Nr dokumentu - taki jak numer deklaracji do zus, czyli np. 01/02/2009
Kontrahent - OW
VAT - puste
KPIR - kolumna 13 "pozostałe wydatki".

Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę...



Temat: Mondraliński ZUS


nie bylbym taki pewien wspanialomyslnosci bankow

Przy okazji - ktoras gazeta ostatnio ogłaszała że poszukuje absurdów
prawnych czy innych bubli -  wg mnie ten sie kwalifikuje.
   Gdyby ZUS (ktory wie ze ktos sie raz spoznil ale spokojnie go nie
zawiadamia lecz birze forse dalej) chociaz raz musial splacic nienależną
forsę z ustawowymi odsetkami to by sie mu odechcialo takich numerow, albo
by
platnika zawiadamiali o koniecznosci odnowienia umowy. Tego durnia ktory
to
wymyslil powinni pozbawic wszelkich swiadczen z ZUSu
*** blad ***


Ale tutaj raczej caly dylemat polega na tym czy istnieje takie prawo czy tez
ZUS postepuje calkowicie bezprawnie.
Co kwartal prowadzacy DG z racji zmiany sredniej krajowej i tym samym
wysokosci skladek musza skladac deklaracje.W deklaracji tej procz danych
identyfikacyjnych sa wyszczegolnione zarowno procentowo jak i kwotowo
skladki na poczegolne ubezpieczenia.Panienka z okienka przymuje te
deklaracje kwitujac ich odbior,czyli tym samy zostaje potwiedzona umowa na
zawarcie podanych w deklaracji ubezpieczen.Jesli umowa ktoregos z
ubezpieczen na skutek parodniowego opoznienia w oplacie skladki zostala
zerwana to Panienka ta nie powinna przymowac deklaracji na kontynuacje tego
zerwanego ubezpieczenias,bowiem deklaracje skladane do ZUS mozna prawnie
traktowac jako aneksy do umowy.A skoro przyjmuje to niestety jest to
zwyczajna pospolita kradziez podlegajaca pod paragrafy kk.
Pozdrawiam
Adam





Temat: Nowe przelewy dla ZUS a Oddział Elektroniczny


Nie po to robi się reformę ZUS żeby wysyłać normalne przelewy.
Dodatkowo na przelewie w odpowiednich miejscach musi znaleźć się:
-NIP płatnika
-Nazwa skrócona płatnika
-Typ wpłaty
-Okres jakiego dotyczy deklaracja za którą płacisz
-Numer tej deklaracji
-Identyfikator uzupełniający płatnika
Wszystkie przelewy z całej Polski idą w jedno miejsce. Za kilka lat a
może
mniej ZUS
chyba będzie te przelewy próbował porównywać z setkami milionów
deklaracji
które będą systematycznie wpływać. Na razie mają nadzieję zastosować do
wprowadzania deklaracji OCR,
ale podobno skuteczność jest około 10%.
Rysiek


    A nie mozna do tego podejsc po ludzku: jak jest druczek (kartka
papieru z rubrykami) to owszem, trzeba wpisac tam, gdzie jest
przeznaczone na to miejsce, a w przypadku OE normalnie, w miejscu na
korespondencje. Jesli wszystkie wymagane dane beda podane, to co Cie
moze obchodzic jakis OCR, druczek i podobne pierdoly? No, chyba ze ktos
pokaze Ci w odpowiedniej ustawie zapis, ze wplat musisz dokonywac na
takiego to a takiego wzoru druczku, a Twoim nowym Bogiem, w ktorego masz
wierzyc, jest OCR ZUS-u.

    Ludziska, nie popadajcie sami w paranoje!

         Lejak





Temat: przelewy na rzecz osb trzecich


nie wiem jak gdzie indziej, ale w BSK wygląda to tak, że dostają
przelew z
wyszególnionymi

Moje imię, nazwisko adres
Mój numer konta

Imię nazwisko adres PŁATNIKA
NUMER NIP, PESEL ITP PŁATNIKA
i resztę danych (kwota, okres numer deklaracji ) PŁATNIKA


Nie jest to zgodne z Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie
ubezpieczeń społecznych (Dz.U. nr 137), gdzie mowa jest o regulowaniu
zobowiązań wobec ZUS w formie bezgotówkowej z rachunku bankowego
płatnika składek. Czyli teoretycznie nie można ze swojego rachunku
zapłacić ZUS za kogoś innego (dla kogo nie jest się płatnikiem
składek).
Nie wiem jakie są sankcje (pewnie ustawodawca zapomniał), ale jak ktoś
lubi po kilku latach udowadniać, że nie jest wielbłądem, to proszę
bardzo. "Czarna dziura" wchłonie każdą wpłatę, a niestety to, że ZUS
nie potrafi albo nie może jej zidentyfikować jest jak na razie
problemem płatnika.

CEZ

PS
Niektóre banki mają w formacie ZUS wpisane na stałe dane płatnika i
wpłaty na rzecz innej osoby z tego rachunku (zmiana nr deklaracji czy
identyfikatora płatnika nic nie daje) i tak będą przypisane do
adresata przelewu i do czasu "wyjaśnienia sprawy" zasilają konto
realizującego wpłatę.





Temat: os.fiz. i sp. jawna
Są dwa wyjścia:
Każdy ze wspólników może dokonać zgłoszenia na swoich osobstych identyfikatorach na drukach ZUS ZFA , ZUS ZUA ( bez numeru REGON)
wtedy każdy płaci i składa deklaracje ZUS DRA za siebie.
Można też zgłosić spółkę na druku ZUS ZPA i każdego ze wspólników na ZUS ZUA i rozliczac się wspólnie pod identyfikatorami spółki na jednej deklaracji wraz z raportami za każedego wspólnika oraz ewentualnych pracowników.



Temat: Błędny NIP w deklaracji do ZUS
Witam,

Jestem pracownikiem dużej firmy. Niestety mamy tragiczną księgową, a ja kompletnie nie znam się na sprawach dotyczących ZUS i podatków. Dlatego mam kilka pytań.

Ostatnio okazało się, że wszystkie składki odprowadzane do ZUS przez moją księgową przez okres 3 lat (2 lata pracy na umowę zlecenie i rok na umowę o pracę) były wysyłane do ZUS-u z błędnym numerem NIP.

Ponadto wszystke PITY jakie składałem od kilku lat do US zawierają ten sam błąd. W sumie jeszcze nie dostałem żadnego wezwania w tej sprawie ani od ZUSU ani od US, ale chyba powinienem coś z tym zrobić?

Dlatego proszę aby ktoś się wypowiedział co powinienm zrobić?

Jak już wspomniałem mamy tragiczną księgową (powinna mieć na nazwisko BŁĄD) i chciałbym jakoś sprawdzić czy nie myli się w deklaracjach jakie wysyła za mnie do ZUSU (np. składki) i w PITACH, które mi wystawiała. Czy jako pracownik mam prawo zarządać np. jakiegoś zestawienia z tymi informacjami?

Z góry dziekuję za odpowiedź i pozdrawiam



Temat: Zaległa składka na zus


|  Znaczy chwilowo nie przewidziano przelewów w czasie ;)
|  A odlicza się składki *zapłacone*.

to też właśnie w PIT-36L wpisałem 1915,57zł, a nie 1918,20zł.


  A, mea culpa, jakoś źle patrzyłem.


jak uzupełnić tę zaległość?
- wpłacić do ZUS za luty 2007 na ten sam numer deklaracji


  Nie zabieram głosu, mi się *wydaje* że ktoś przytaczał przepis,
iż w razie zaległosci ZUS coś-tam może sobie "zaliczyć za bieżące",
ale nie chce mi się sprawdzać :)


- wysyłać jakieś pismo do ZUS?


  Pismo bym *zaniósł* z wzięciem podpisu na kopii kiedy wpłynęło.

  Udowadnianie że nie jest się wielbłądem IMHO nie jest tym,
co prowadzący DG lubią najbardziej, zaś liczenie na to że ZUS
umie doliczyć się pieniędzy "kto, skąd, za co i kiedy" może
być mocno optymistycznym zabiegiem ;)

pzdr, Gotfryd





Temat: przelewy do ZUS


ROR byłby dla mnie wygodny jako zlecenie stałe.
Wtedy opłaty nie ma, a i problemu z "ręcznym wypisywaniem kratek" też


Obawiam się, że to nie przejdzie, bo chyba bank nie oferuje zleceń
stałych jako komunikatów Eliksira dla ZUS. Innymi słowy - nie wiem czy
bank przyjmie Ci zlecenie stałe, w którym będzie: nazwa, NIP, REGON,
PESEL, numer deklaracji (autoinkrementowany? :-) itp. bzdury...


Chciałbym znaleźć podstawę prawną (o ile istnieje), żeby to dać jako darmowe
zlecenie stałe do banku gdzie mam konto prywatne


ustawa nakłada (w krócie) obowiązek płacenia podatku na ZUS jako
obciążenia konta należącego do płatnika. Skoro sam jesteś płatnikiem
tego haraczu za siebie, to i ROR się nadaje.

Pojawia się pytanie: czy jakiś bank pozwala na zlecenie przelewu
cyklicznego na ZUS (i dbar o numerację deklaracji :-)?
pozdrawiam,





Temat: Specjalista ds. kadr i płac
Nr ref: 1760/09
Miejsce pracy: woj. śląskie

Naszym Klientem jest firma produkcyjna z siedzibą w okolicach Jastrzębia Zdroju

Główne zadania:

• samodzielne sporządzanie listy płac z uwzględnieniem zmiennych składników wynagradzania,
• przygotowanie umów o pracę oraz rozliczanie umów cywilnoprawnych,
• prowadzenie ewidencji czasu pracy, wniosków urlopowych,
• kontakty z ZUS i urzędem skarbowym (rozliczanie podatków, składek ZUS),
• sporządzanie deklaracji dla ZUS i US oraz sprawozdań dla GUS,
• naliczanie zwolnień lekarskich, zasiłków i urlopów.

Oczekiwania:

• 2-letnie doświadczenie w dziale kadr i płac firmy produkcyjnej,
• praktyczna znajomość kodeksu pracy, ubezpieczeń społecznych i naliczania wynagrodzeń,
• dobra znajomość przepisów podatkowych,
• dobra znajomość języka niemieckiego,
• praktyczna znajomość programu Symfonia, Płatnik,
• predyspozycje osobowościowe: dokładność, komunikatywność, kreatywność, otwartość na wyzwania.

Klient oferuje:

• pracę w stabilnej, międzynarodowej firmie,
• preferencje długoterminowego zatrudnienia,
• możliwości rozwoju zawodowego.

Osoby zainteresowane podjęciem pracy na w/w stanowisku prosimy o przesłanie aktualnego CV wraz z podaniem numeru referencyjnego lub nazwy stanowiska w temacie maila na adres cv@horyzont.pl lub kontakt telefoniczny pod numerem: (32) 775 – 57 – 12.



Temat: Zaległa składka na zus

dzięki za odpowiedź


| Co powinienem zrobić w związku z tym?
| Jakie mogą być konsekwencje?
| Dopłacić brakującą kwotę za luty 2007?
| Bo w PIT-36L wpisałem kwotę 1915,57zł.
IMHO jest oczywiste, że należy skorygować PIT.
  Przecież *wpłacić w zeszłym roku* już się *nie da*!
  Znaczy chwilowo nie przewidziano przelewów w czasie ;)
  A odlicza się składki *zapłacone*.


to też właśnie w PIT-36L wpisałem 1915,57zł, a nie 1918,20zł.

jak uzupełnić tę zaległość?
- wpłacić do ZUS za luty 2007 na ten sam numer deklaracji
- wysyłać jakieś pismo do ZUS?

Piotr





Temat: Jak opłacić ZUS?


Witam. 1 czerwca 2006r. rozpocząłem DG, wczoraj (tj. 06 czerwca) zgłosiłem
ten fakt z ZUSie. Kiedy powinienem opłacić pierwszą składkę - do 10
czerwca,
czy do 10 lipca? I druga sprawa, w jaki sposób to zrobić? Czy wystarczy
przelać pieniądze na podany numer konta 8310101023000026... itd? Coś
specjalnego mam wpisać w tytule żeby wiedzieli, że to ode mnie a nie od
kogo
innego? Jeżeli to istotne to dodam, że w związku z tym, że to moja 1
działalność, korzystam z ulgi w składkach (250zł zamiast 790zł).


Pamietaj rowniez o comiesiecznym skladaniu deklaracji ZUS DRA. Jesli masz
komputer z dostepem do netu, to warto sobie w tym celu zalatwic
teletransmisje. Placic mozesz z banku przelewem, jak najbardziej, nie musisz
na poczcie. Tylko wybierasz przelew na ZUS, a nie zwykly przelew.
Identyfikatory wpisujesz zgodnie z podpowiedziami (pewnie kazdy bank ma
helpy). Pozdrawiam,
joan





Temat: mBank

Użytkownik "Jacek Osiecki"


A ja znam też lepiej zabezpieczone... Zaś to o czym mówię jest szczególnie
rażące, biorąc pod uwagę że wprowadzenie zmiany typu okienko "wymagaj
potwierdzenia kodem jednorazowym przy realizacji przelewu" to naprawdę
wysiłku nie wymaga.

A równocześnie nie potrafią ułatwić wystawiania przelewów do ZUSu i US -
np.
za każdym razem przy wysyłaniu przelewów ZUS trzeba bez sensu wklepywać
regon, a przy przelewach do US trzeba szukać jaki był numer konta do
urzędu
skarbowego.


mówisz o mBanku?
to kiepsko u kolegi z myśleniem.
wystarczy wybrać historię, przelewy do ZUS lub US i wybrać opcję "wykonaj
jeszcze raz".
wedy masz wszystkie ustawienia, a zmieniasz tylko kwotę i numer deklaracji.

a co do zabezpieczeń, to od czego są kody SMS ??

macso





Temat: brak drukowania numeru rachunku
Jeśli zaznaczona jest opcja „Na PIT-4 drukuj adres właściciela” (w Opcje -> Dane do deklaracji VAT, PIT i ZUS) to numer rachunku bankowego przy generowaniu przelewu pobierany jest z danych osobistych właściciela.
Jeśli ta opcja nie jest zaznaczona to numer rachunku do przelewów pobierany jest z parametrów ogólnych firmy.



Temat: Zaległa składka na zus




| "W kolejnym roku by się to uzupełniało w jednym kawałku i
|  większośc z tego odliczało"

| Nie można tego odliczyć, bo są to zaległości właśnie w tej części
| nieodliczalnej. Chyba że chcesz podwójnie wprowadzić w błąd fiskusa i
| ZUS, sugerując, że dla ZUSu będzie to spłata zaległości, a dla fiskusa
| zapłata aktualnej składki.

Tak, naturalnie że mam na mysli podwójne wprowadzenie w błąd fiskusa.
Dowód wpłaty będzie istniał, numer deklaracji można w nim podać
bieżącoroczny dla dodatkowego zaciemnienia sytuacji - fiskus będzie
bezradny przy użyciu standardowych środków dowodowych.


Ok, mówisz o ewidentnym oszustwie podatkowym. W takim razie nie rozumiem
  Twojego zdziwienia że "tak sie da". Przecież wpisać nieprawdę w
zeznaniu podatkowym jest łatwo. Spreparować dokumenty też.

Płacić zaniżone składki mając nadzieję, że się ZUS nie zorientuje za
szybko - do tego tez wiele umiejętności nie trzeba.

Fizycznie nie ma żadnych przeszkód.

Błędem jest tylko mniemanie, że można to robić bezkarnie na dłuższa metę.
Takie oszustwo jest szyte grubymi nićmi a kiedy się wyda nie można się
tłumaczyć błędem, bo ten przypadek na odległość pachnie świadomy i
celowym działaniem ergo KKS idzie w ruch.

A swoją drogą nie raz przekonałam się, że urzędnicy w US wiedzą jakie są
podstawy i stopy obowiązkowych składek przedsiębiorców i skrupulatnie
przepytują delikwenta który płaci i odlicza inne kwoty, niż to z tabel
wynika.

Maddy





Temat: Nowe przelewy dla ZUS a Oddział Elektroniczny


Nie po to robi się reformę ZUS żeby wysyłać normalne przelewy.
Dodatkowo na przelewie w odpowiednich miejscach musi znaleźć się:
-NIP płatnika


zmieści się w polu opisu

-Nazwa skrócona płatnika
nie mam
-Typ wpłaty


zmieści się w polu opisu (chyba)

-Okres jakiego dotyczy deklaracja za którą płacisz


zmieści się w polu opisu

-Numer tej deklaracji


zmieści się w polu opisu

-Identyfikator uzupełniający płatnika


co to jest?





Temat: Zaległa składka na zus


Po drugie: widzę jeden błąd w Twoim rozumowaniu:
"W kolejnym roku by się to uzupełniało w jednym kawałku i
 większośc z tego odliczało"

Nie można tego odliczyć, bo są to zaległości właśnie w tej części
nieodliczalnej. Chyba że chcesz podwójnie wprowadzić w błąd fiskusa i ZUS,
sugerując, że dla ZUSu będzie to spłata zaległości, a dla fiskusa zapłata
aktualnej składki.


Tak, naturalnie że mam na mysli podwójne wprowadzenie w błąd fiskusa. Dowód
wpłaty będzie istniał, numer deklaracji można w nim podać bieżącoroczny dla
dodatkowego zaciemnienia sytuacji - fiskus będzie bezradny przy użyciu
standardowych środków dowodowych.

marekz





Temat: Jak rozliczyć sie z ZUSem???
Witam,

2 marca 2009 rozpocząłem jednoosobową działalność gospodarczą.

Czas zaplacic pierwszy raz składke ZUS, no i mam problem, otoz wiem, ze musze zaplacic:
- Ubezpieczenie Społeczne - 113,96
- Ubezpieczenie zdrowotne - 224,24
W sumie 338,20zl, ale teraz pojawia sie pytanie, jaki formularz musze wypelnic i czy musze z nim jechac do ZUSu, czy sam przelew jest wystarczajacy? W momencie kiedy chce dokonac przelewu internetowego, jedno z wymaganych pol to DEKLARACJA (RRRRMM) oraz numer deklaracji? O co w tym chodzi??

Przepraszam za (pewnie dla wiekszosci) laickie pytania, no ale dopiero zaczynam...



Temat: numeracja wypadków przy pracy
Ewania,
zawsze staram sie wybierać mniejsze zło, tutaj jest wynik: 3(PIP, WUS, moja logika ) do 1-go (ZUS). Natomiast w tym przypadku, myslę, że moźna zrobić tak, żeby "i wilk był syty i owca cała" - nadam numer zeszłoroczny, ale do deklaracji ZUS-owskiej go "wrzucę" zgodnie z ich instrukcją do roku 2006. Proste?!
Jeśli, znasz jakiś przepis, który by mi zabraniał takiego rozwiązania to, prosze Cię , podsuń mi, bo ja, jakoś nie mogę go zauważyć (moze na skutek tego "zmęczenia świątecznego" ).



Temat: Gra warta świeczki. Chętny do pracy bizesmen, pilnie...
Dzięki Mouses, odezwę się prv. A chętny na bizesmena w temacie Usługi dla ludności. Po pierwsze, znaleźć klientów, i to nie tylko w RP. Ogłoszenia. Że otwiera się firma o takim zakresie prac porządkowych na cmentarzach w Ełku. Po uzyskaniu kontaktów i przyjęciu zapewnień o mających nastąpić zamówieniach, Zgłaszam się do Urzędu Miasta, gdzie po za rejestracja, celem uzyskania zezwolenia na działalność, informują o następnych krokach formalnych. O czym pisać chyba już nie muszę. Potrwa, około dwóch tygodni. Po uzyskaniu zezwolenia w UM, uzyskuję regon w GUS, NIP w US, i numer w ZUS. najniższa składka ZUS, zależy od Twojej deklaracji w kwestii przyszłej emerytury. Twoja firma jednoosobowa (wymyśl dla niej nazwę, zamów pieczątkę) wystawia faktury. Dowiedz się, czy klientom potrzebne są w większości faktury z podatkiem WAT(dla odpisywania od podatku), jeśli nie, to musi być zgoda z US, na podatek bez WAT. Pamiętaj, że wszystko jest b. ważne i za przegapienie czegokolwiek, płacisz gapowe - na które Cię nie stać. Masz już kontakty, wykonujesz usługi, następnie zdjęcia (aparatem elektronicznym lub zwykłym i skanujesz)przesyłasz meilem do klienta wraz z rachunkiem. Lub wykonujesz tę samą czynność drogą tradycyjną. |Życzę powodzenia. Przy problemach - pytaj.



Temat: Korekty deklaracji zus
Witam jestem nowym użytkownikiem forum.
Mam bardzo dla mnie pilne pytanie:
Płatnik składek wypadł w styczniu 2001 z ubezpieczenia chorobowego i teraz ZUS zobowiązał go do dokonania karekt dokumentów za okres od 2001 roku do dnia obecnego. W tym okresie w fimie były zatrudnione od 8 do 29 osób zostałam poinformowana że za w/w okres nie należy składać korygujących raportów imiennych pracowników tylko za prowadzącegi i współpracujące osoby.

W związku z tym po utworzeniu korekt raportu za osobę prowadzącą i współpracującą utworzyłam DRA z kolejnym numerem z wartościami odpowiednio pomniejszonymi o ubezpieczenie chorobowe.

Ale PŁATNIK nie pozwala wysłać tak utwożonych dokumentów.

Może ktoś miał już podobne problemy i mógłby mi pomóc co w takiej sytuacji zrobić.

Za pomoc z góry serdecznie dziękuję.




Temat: CHCE ZALOZYC FIRME VAT-OWSKA - I MAM PARE PYTAN


CHCE ZALOZYC FIRME VAT-OWSKA


(...)

Wrzaski wyciąłem, postaram się odpowiedzieć :)

Gdzie zgłosić? Jeszcze do ZUS-u z odpowiednimi zaświadczeniami od
pracodawcy i podaniem o zaniechanie pobierania składki.

1. REGON *musisz* uaktualnić. Prawdopodobnie będziesz miał ten sam
numer.
2. Żadnych deklaracji.
3. PIT-5
4. AFAIR minimalne wynagrodzenie zwalniające Cię z ZUS-u to 500 PLN,
pół etatu to 250.

Urząd Skarbowy nigdy w życiu nie udzieliłby Ci odpowiedzi na pytania 1
i 4. I przypadkiem nie pytaj się tam o takie rzeczy :)





Temat: Pomoc do Działu Płac
Pomoc do działu Płac- Nr ref: AP/12/08
Miejsce pracy: Warszawa / Wawer

Pracodawca:
Jedna z największych agencji ochrony osób i mienia w Polsce. Specjalizuje się w wszelkiego rodzaju ochronie osób fizycznych (ponad 1000 kontrahentów) i mienia (ponad 15000 w sieci monitoringu) oferując usługi najwyższej jakości w oparciu o doświadczenie oraz sprawdzone rozwiązania i technologie.

Zakres obowiązków:
- pomoc w naliczaniu wynagrodzeń dla Pracowników w tym składek ZUS i zaliczek
na podatek dochodowy, zasiłków i wynagrodzenia za urlop
- pomoc w przygotowywaniu deklaracji ZUS i PIT
- ewidencja danych niezbędnych do naliczenia i wypłaty wynagrodzeń, zasiłków
i urlopów
- bieżące wspieranie pracy działu Płac
- współpraca z księgowością oraz z innymi działami firmy

Wymagania:
- wykształcenie minimum średnie (preferowane o profilu ekonomicznym)
- dobra znajomość obsługi programu Płatnik
- mile widziane doświadczenie na podobnym stanowisku
- zapał i chęć do nauki

Klient oferuje:
- miłą atmosferę
- stabilne zatrudnienie
- pracę w prestiżowej firmie

Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie CV na adres: agraciak@labor-eu.pl z zaznaczeniem w tytule numeru referencyjnego lub zapraszamy do rejestracji na naszej stronie internetowej www.labor-eu.pl.

Dziękujemy za nadesłane zgłoszenia. Jednocześnie informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami



Temat: ZUS RSA - urlop wychowawczy
w deklaracji RCA 06.2004 zawarte sa wynagrodzenia za miesiac maj wyplacone w czerwcu. Jak wpisac w takim razie daty od - do w RSA dla osoby przebywajacej cały miesiac na urlopie wychowawczym - jesli wpisze 01.05 - 30.05 program mi nie przyjmuje i podaje ze miesiac musi byc zgodny z numerem deklaracji czyli 06



Temat: wynagrodzenia
Witam
Wpisując wynagrodzenia na platformę:
w kwocie brutto, netto, kwalifikowalna-wpisujemy kwote brutto wraz ze wszystkimi składkami
w NIP - w przypadku umów wpiskujemy NIP osoby na którą jest wystawiona dana umowa
w dacie zapłaty-wpisujemy datę zapłaty danej osobie na konto
Na pieczątce wpisujemy kwotę brutto wraz ze wszystkimi składkami
Jesli na samym rachunku nie ma miejsca na składki pracodawcy prosze je wpisać na odwrocie rachunu
prosze pamiętac że kazdy rachunek musi mieć nadany numer, który będzie umieszczony na dokumencie
PROSZĘ PAMIĘTAĆ BY DRUKI DEKLARACJI ZUS DRA I PIT 4 MUSZA BYĆ OPISANE Z WYSZCZEGÓLNIENIEM JAKA KWOTA I ZA KOGO POSZŁA Z KONTA SZKOŁY MARZEŃ .



Temat: mBank - i wszystko jasne :) (niezrealizowany przelew)

PS. Czy mBank potrafi znowu zapamiętać w przelewach do ZUS wszystkie dane
płatnika, czy dalej trzeba ręcznie wklepywać Dane Uzupełniające?

Nie tyle zapamietuje co podstawia dane z rachunku. Wklepać trzeba, zdaje
się, tylko identyfikator uzupełniający i nie wiem jak z numerem deklaracji.
Po prostu nie zwracam na to uwagi tylko wklepuję co trzeba.

Jaca





Temat: Linux (Ubuntu) dla francuskiego parlamentu


chlopie, ale ty nie wypowidaj sie na temat o ktorym nie masz pojecia? co
ma ZUS do szpitali? tylko tyle ze dostal od sejmu zadanie zlecone POBORU
skladki zdrowotnej i chorobowej! nic wiecej, a to ze kasy nie ma w
szpitalach nie naczy ze ZUS jest winny.

Ale z jednym sie zgodze, emerytury sa zalozsne i takie beda...


Przepraszam faktycznie troche zle to ujalem...oczywiscie chory jest nie
tylko ZUS ale caly system ebezpieczen zdrowotnych i emerytalnych, ZUS jest
tylko jednym z chorych ogniw.


| Tak tak ci glupi platnicy wpisuja glupoty w deklaracjach a program
| platnik tego nie odrzuca...to po co ten program jak i tak mozesz wyslac
| co chcesz do ZUSu? A moze jest tak ze przepisy sa tak idiotyczne ze nawet
| w ZUSie nie daja sobie z nimi rady nie pomyslales o tym?

Oj chlopie, gdybys ty wiedzial tak naprawde co platnicy wypisuja w
deklaracjach... czsami wystarczy ze sie pomyli taki jeden w nipie z jdna
cyferka i pisz pan hiszpan - szukaj wiatru w polu...


No popatrz a jakos nie przejmuja sie tym w UK czy USA. Masz numer
ubezpieczenia i tyle ich obchodzi...jak podasz zly skladki wplyna na konto
kogos innego i co? I nic powiem ci, jakos sobie daja z tym rade i jest w
twoim interesie zeby podac pradidlowy numer. A slyszales o
niedofinansowaniu sluzby zdrowia w USA albo o placeniu za leki w UK? Po
prostu jak jest system wystarczajaco prosty nie ma duzej szansy pomylki.





Temat: Ratunkowy program antyinternetowy dla Optimusa
Wynaleziono ratunkowy program antyinternetowy dla Optiego.
A mianowicie
pojawila sie rekomendacja, ze tylko kompy Optiego sie nadaja
dla dokonywania elektronicznych rozliczen firm z ZUSem.

Gdyz od 2001 firmy maja sie rozliczac z ZUSem jedynie elektronicznie
przez e-mail czy www.

Oczywiscie konkurencja od razu rzekla, ze nie istnieje nic takiego
jak idealny komputer Optiego do rozliczania sie z ZUSem,
bo wszystkie kompy sa skladane z tych samych bebechow.

Ale to jest wlasnie ten ratunkowy program antyinternetowy.

A kto sie zalapie na dostawe 100.000 komputerow dla rozliczen z ZUSem
ten zrobi kase.
Tyle ze to wielka abstrakcja.
Bo kazdy komputer nadaje sie do rozliczen z ZUSem.

Chyba ze mowimy o kompach z numerowanymi procesorami.
A program platnik ZUSu bedzie odczytywal dla identyfikacji numer
procesora, numer licencji na soft i wysylal to razem z deklaracjami.

Ale wtedy mamy do czynienia z naruszeniem ustawy o ochronie danych
osobowych.

Bo deklaracje mozna wyslac z kazdego kompa.
A nawet ze strony WWW ZUSu, byle przelew zostal dokonany.
Bo niewazna sama deklaracja, a wazny przelew kasy na konto ZUS.





Temat: US i ZUS przy DG wraz ze spółka jawna?
Po pierwsze żeby złożyć deklarcja VAT-7 za X.05 to spółka musi mieć numer NIP (zaczniecie składać jak już będzie). Dwa wtedy też fizycznie rozpoczniecie działalność i musicie zrobić zgłoszenie do ZUS (w terminie 7 dni od rozpoczęcia) i złożyć deklaracje (jeśli zaczeliście działać w Y.05 to deklaracje do 10.Z.05 (Z = Y + 1). Kwiestia ostatnia jak płacić ZUS: Ty tylko zdrowotne natomias twój wspólnik pełne. Na koniec proszę się tylko upewnić gdyż nie jestem pewien a może to całkowicie zmienić sytuację czy złożenie podpisu i złożenie VAT-R to nie jest już fizyczne rozpoczęcie działalności.



Temat: terminy odprowadzania składek ZUS za pracowników
pracuję w firmie zatrudniającej ponad 20 osób. wynagrodzenie mam płatne z dołu do 10-go dnia nastepnego m-ca. stosownie do tego 10 stycznia dostaje wynagrodzenie za grudzień i mam od niego oczywiście potracone odpowiednie składki. do kiedy składki te powinny trafić do ZUS: do 15 stycznia (bo dotyczą wypłaty przysługujacej za grudzień) czy do 15 lutego (bo wypłata choc dotyczyła grudnia fizycznie była dokonana w styczniu)? mój pracodawca robi to w ten drugi sposób tzn. w styczniu potraca mi składki z wynagrodzenia przysługujacego za grudzień ale wynagrodzenie to i te składki wykazuje na deklaracji, raporcie imiennym i RMUA o numerze 01/01/2006 które przekazuje ZUSowi (a RMUA mnie) do 15 lutego i w tym samym czasie czyli dopiero w lutym odprowadza tę składkę do ZUS (czyli ok. m-c później niz mi ja potrącił). zgodnie z prawem może tak robić czy nie?



Temat: Nowe przelewy dla ZUS a Oddział Elektroniczny

OCR'em traktowane mają być deklaracje które idą do ZUSu normalną drogą
(poczta itp.).


nie mogą, bo muszą iść elixirem - to jedyna droga jaką mogą iść pieniądze na
zus. swoją drogą jestem ciekaw czy można zapłacić składkę na poczcie i jak
oni to wyślą elixirem, skoro nie mają numeru rozliczeniowego...




Temat: SDI za 99 zl?


| Czy osoba NIE prowadząca działalności gospodarczej oraz NIE mająca
| upoważnienia innego podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą może
| wyrobić sobie kartę klienta w Makro?
Tak.


To powiedz to ludziom w Makro, bo chyba o tym nie wiedzą.

ze stron Makro:

Zostań Klientem Makro!
Jeżeli:
- prowadzisz działalność gospodarczą
- jesteś przedstawicielem urzędu państwowego
- reprezentujesz instytucję użyteczności publicznej (np. szkoły,
  szpitale, kościoły)
Zgłoś się do Działu Obsługi Klienta najbliższej (adresy hal Makro)
hali Makro i przedstaw do wglądu następujące dokumenty :

- Dokument nadania numeru NIP (VAT-5) - w przypadku płatników VAT
- Dokument nadania numeru REGON (w oryginale)
- Dokument polecenia przelewu/wpłaty gotówkowej należności ZUS lub:
  - aktualny dowód wpłaty podatku do Urzędu Skarbowego
- potwierdzoną przez Urząd Skarbowy deklarację VAT z poprzedniego
  miesiąca
a otrzymasz bezpłatnie 2 imienne Karty Klienta Makro.





Temat: Założenie firmy [dizajn/web/id/itp]
oddawac nie musi - uwierz mi - czasami jest warunek, ze kupowane rzeczy musza byc nowe - choc nie jest to normą - tak czy siak we wnioskach trzeba napisac na co sie chce wydac i ile - i tak tez trzeba wydac - a potem pokazac faktury ze sie wydalo - jest to dosc istotne - generalnei trzeba sie rozliczyc

zakladanie firmy:
1. idziesz do urzedu miasta i prosisz o ksiege z rozpiska w ktorej jest napisane jaki rodzaj dzialalnosci ma jaki numer np reklama 74.40.Z
2. skladasz wniosek o wpis do ewidencji dzialalnosci gospodarczych to kosztuje chyba 100 zl
3. za tydzien odbierasz ow wpis i szurujesz do GUS'u - tam dostajesz regon
4. z wpisem i regonem maszerujesz do Urzedu Skarbowego - skladasz stosowne pity i nipy i dostajesz za 2 tyg. nadanie numeru nip dla firmy (bedzie to twoj dotychczasowy nr nip), wypelniasz tam tez jesli chcesz, a chcesz pewnie deklaracje ze chcesz byc vat'owcem i to tez kosztuje chyba 150 zl
5. Majac NIP, WPIS DO EDG i REGON maszerujesz do ZUS'u i tam wypelniasz ZWA czy jakos tak - w zusie panie mile to powiedza :)

musisz tez miec siedzibe - bo jest to dosc istotne (a jesli ubiegasz sie o dofinansowanie z UP to jest to warunek konieczny) i chyba wynajmowane mieszkanie w celach mieszkaniowych nie moze byc siedziba - chyba - tu nei jestem pewien

wazna zasada - jak sie usmiechasz to szybciej zalatwisz sprawe :) - a jak jestes przystojny to idz do mlodych babek i badz mily (one tez tam siedza caly dzien i wolaly by robic cos innego)



Temat: Czy zabierasz wszedzie ze soba komorke?

dokładnie, zgadzam si. po co takiej osobie telefon ?
Po to aby samemu dzwonić.Mój telefon zawsze podaje numery osób dzwoniących więc gdy włączę to oddzwaniam.Jak już pisałem mam telefon na swoją firmę i nie lubię jak ktoś dzwoni zczególnie w czasie jazdy samochodem - zresztą nie mam takiej potrzeby bo obecnie nie prowadzę działalności handlowej.Zresztą uważam że każdy ma prawo korzystać z telefonu jak mu się podoba.Przypomniałem też taką sytuację; kiedyś byłem w ZUS złożyć deklarację.Przede mną stało w kolejce kilka osób i jeden facet z włączoną komórką.Co chwila ktoś do niego dzwonił a dzwonek był dość głośny tak że było to denerwujące nie tylko dla mnie ale dla innych osób a zwłaszcza dla pracowników tak że zwrócono mu uwagę aby wyszedł albo wyłączył komórkę.



Temat: zwykły ludek :)

jak każdy: Podatek dochodowy od osób fizycznych

Spokojnie
Podatek dochodowy od osób fizycznych płac? osoby fizyczne ( w odróżnieiu od osób prawnych) prowadz?ce działalno?ć gospodarcz? - maj?ce jak wyżej napisałem rejestracje, regon itd.
Osoba fizyczna nie zarejestrowana nie ma podstawy do wystawienia rachunku, ponieważ nie jest przedsiębiorc?. A je?li wystawi rachunek, to ma problem z urzędami. Gdyby było inaczej to po cholerę zakładać firmę, występować o numery, płacić zus, co miesi?c składać deklaracje itp?



Temat: Przelew z mBanku o północy (info)


A jak w Inteligo da się coś takiego utworzyć?


Przelewy -Płatności -Płatność do US/ZUS


Masz na myśli zdefiniowany numer konta i adres?


Dokładnie, co miesiac wpisujesz tylko kwotę i miesiąc/rok i jaka
deklaracja


Tego akurat w mBanku nie ma.


No właśnie :(





Temat: koszt zawieszenia działalności




wyrejestrowanie ZUS - 0 zl
w US mozesz cos zlozyc ale nie musisz, jesli jestes na vacie to co miesiac
deklaracja 0 zl, jesli nie zlozyles PIT5 to nie skladaj juz - zlozysz
roczny.
GUS  - 0 zl

generalnie nie zamykaj, moze sie zdarzyc tak ze za np 12 miesiecy bedziesz
musial ponownie otworzyc, wowczas dodatkowe koszta otwarcia (vat, urzad
miejski itp), i napotkasz szereg problemow gdybys chcial wziasc kredyt na
firme czy glupia komorke.a majac nawet martwa dzialalnosc - bedziesz
postrzegany za dzialalnosc aktywna bo w koncu  numer wpisania do rejestru
jest z przed ponad roku.

Pozdrawiam
szymek





Temat: problem - rozliczenie się z Urzędem Skarbowym
Witam! Mam chyba wyjątkowy problem.... Musze niestety sporo opisać przyznając się do skrajnego zaniedbania.
W 2001 roku zgłosiłem działalność do U S i jako formę rozliczania podałem ryczałt 8,5% (sugerując się prowadzoną w ten sam sposób działalnością przez znajomego) i tak ją prowadziłem nie zbierając dokumentów na koszty. Pani urzędniczka przyjęła zgłoszenie –jak później się okazało na zasadach ogólnych. Złożyłem PIT za rok 2001 i po jakimś czasie U S wezwał mnie do sprostowania zeznania. W swojej głupocie zignorowałem to w dalszym ciągu będąc przekonany, że skoro znajomy tak to robi to niby, czemu? Tak to zostawiłem do chwili, kiedy wreszcie dotarło do mnie, że niestety to ja jestem w błędzie, bo tak wynika z numeru Regon i powinienem prowadzić książkę podatkową. Czytający to już pewnie się zorientowali, z czym to się wiąże -wszystkie deklaracje PIT5 i VAT7 nie wspominając o różnicy w podatku. Na dodatek z załamania i różnych przyczyn mam zaległości w płaceniu podatku i składek ZUS.

Jeśli ktoś potrafi mi coś poważnie doradzić będę niezmiernie wdzięczny. Jestem tym wykończony. Z poważaniem



Temat: 1% podatku
Dobry pomysł, dikar. Popieram.
Ze swej strony polecam stronę o opp w serwisie organizacji pozarządowych: http://www.pozytek.ngo.pl/
To wartościowe rozwiązanie prawne jest niestety trochę kłopotliwe dla podatnika, ponieważ najpierw musi on obliczyć i wpłacić kwotę na konto opp, a potem rozliczyć się z fiskusem i czekać na zwrot nadpłaty podatku. Powinno być tak, że przelewu dokonuje urząd skarbowy na podstawie wypełnionego przez podatnika rozliczenia (oczywiście, z podaniem nazwy opp i numeru konta). Teraz dla podatnika wygląda to na wpłacanie darowizny, a miała to być tylko decyzja o przeznaczeniu części podatku dochodowego.
Popularność "jednego procenta" nie jest w Polsce powszechna. Może z tych powodów, o których piszę wyżej, a może też dlatego, że ta możliwość dotyczy wyłącznie osób, które samodzielnie rozliczają się ze skarbówką. Olbrzymia większość tego nie robi (emeryci, renciści, pracownicy etatowi - robi to za nich ZUS lub pracodawca). Brak ulg i odliczeń podatkowych też zawęża ilość samodzielnych rozliczeń. Dlaczego nie można tego zmienić? Np. wystarczyłaby pisemna deklaracja w zakładzie pracy i pracodawca odliczałby 1% za pracownika, a US dokonywałby przelewu na wskazane konto.
Rządy nie lubią, jak podatnicy sami decydują o przeznaczeniu podatków, więc nie dziwię się, że nie ułatwiają nam tej procedury. Ostatnio trwają prace nad nowelizacją ustawy o opp, więc może przy tej okazji coś się zmieni na lepsze? (Jakiś przypływ optymizmu mnie naszedł - o ludzka naiwności! )



Temat: Filmowanie a działalność gospodarcza.
Najprostszym sposobem jest zarejestrowanie działalnosci gospodarczej. PKD dla usług fotograficznych zezwala na filmowanie wesel ale w przypadku innych usług jak przegrywanie kaset VHS na DVD już nie. Najlepiej pod jedną działalność wciagnąć kilka numerów. Potem do Urzędu Statystycznego. REGON nadają od razu i za darmo. Potem do Urzędu Skarbowego. NIP zostaje ten sam. Najlepszym sposobem opodatkowania jest książka przychodów i rozchodów bo jak wszystkiego się nie ................................ to można ................
Na końcu do ZUS. Tam szereg deklaracji ale płaci się składkę po pierwszym miesiącu. Ja pracuje na etacie więc płacę tylko składkę na ubezpieczenie zdrowotne (lipiec - sierpień i wrzesień 2008 r to tylko 209 zł)
Na końcu umowa z ZAIKS jeśli używasz do podkładów polskiej muzyki.
Nie można filmować na umowe zlecenie bo nie jest to zgodna forma opodatkowania
Najbardziej wkur....... jest podatek za lokal. Gmina nie popuści. Za 16 metrów wynajętego studia płacę 200 zł rocznie a właściciel całego budynku 200 metrów płaci rocznie 180 zł
Zdziercy. No ale to są uroki inwestycji w Polsce
Sory za ortografy
www.pabisz.pl.tl



Temat: Chciałabym założyć firmę, ale nie wiem jak
1. Idziesz do urzędu miasta i wypełniasz druk do wpisu do ewidencji
2. Spisujesz z rodzicami umowę użyczenia lokalu, by przedstawić skarbówce prawo do lokalu
3. Mając wpis do ewidencji wypełniasz w urzędzie papier dotyczący REGONu
4. Kiedy masz już wpis i regon udajesz się do Urzędu Skarbowego zarejestrować firmę, oczywiście musiszs mieć ze sobą tę umowę użyczenia. Dobrze też jest już mieć numer konta bankowego oraz umowę z bankiem, by pokazać w urzędzie.
5. Kolejny krok to ZUS i wypełnienie deklaracji

Inne rady: firmę otwierać najlepiej na początku miesiąca, bo wtedy księgowość i rozliczenia prowadzi się od pierwszego i nie ma bałaganu.



Temat: PRZYCHODNIA ZDROWIA
Przychodnia na ul. Zagony 2 już chyba nie przyjmuje. Powstała nowa (ul. Mińska), zaraz obok poprzedniej, niepubliczny ZOZ. Lekarze chyba z tej poprzedniej. Trzeba najpierw złożyć deklarację w Przychodni dla NFZ, chyba, że wizyta prywatna. Jak wszędzie. Jeszcze nie korzystałam z wizyty u lekarza. Można rejestrować się tel. już poprzedniego dnia od 16-tej. Chyba sporo ludzi się tu leczy, bo na Muchoborze Wielkim nie ma dla tej przychodni konkurencji lekarza pierwszego kontaktu. Na początek trzeba mieć aktualną książeczkę zdrowia podstemplowaną w pracy (ważność stempla tylko 1 mies.) lub inny dowód ubezpieczenia (np. legitymacja rencisty, emeryta, prywtny przedsiębiorca - dowody wpłaty do ZUS) oraz dowód osobisty z numerem PESEL i innymi danymi. Powodzenia!



Temat: Kapital poczatkowy w firmie do 20 osob
Czy wystarczy jak wystawie pracownikom zatrudnionym do roku 1999 w firmie ktora liczy do 20 osob i byly wystawiane deklaracje imienne samo sowiadczenie i numer ksiazeczki NKP do ustalenia kapitalu poczatkowego??
Przeciez ZUS ma wszystkie dane u Siebie za te osoby???
prosze o odpowiedz.
pzdr



Temat: nr deklaracji na przelewie
Jaki numer deklaracji na przelewie do ZUS należy wpisać jeżeli nie ma obowiązku składania deklaracji - 01 czy 00 ?



Temat: niedoplata do ZUS
co mam teraz zrobic- wplacilam zdrowotne wg stawki za listopad tj 212,78. a okazuje sie ze za grudzien jest 215,35. czy zrobic teraz przelew do Zus na te 2,57? i czy w takim wypadku w przelewie zaznaczyc jakis inny numer deklaracji niz 01?



Temat: Przelew z mBanku o północy (info)

ZUS? Bo szczerze mówiąc wpisywanie wszystkego jest nudne co miesiąc ;-)
wiem, że można z historii dać: wykonaj ponownie i zmienić kwotę oraz
numer deklaracji, ale to jakby działanie okrężne.




Temat: Regon / Pesel w PIT-11
Na deklaracjach PIT 11 drukowany jest automatycznie numer PESEL wpisany w programie w danych do deklaracji VAT, PIT i ZUS. Proszę z menu głównego wybrać: Opcje -> Dane do deklaracji VAT, PIT i ZUS -> w miejscu „9. Nazwa pełna/ imię nazwisko....” wpisać numer PESEL.



Temat: Specjalista ds. Personalnych
Dla naszego klienta, dużej Grupy Hiszpańskiej specjalizującej się w sektorze deweloperskim, budownictwa, ochrony środowiska i koncesji, zatrudniającej ponad 2000 pracowników na poziomie międzynarodowym i aktywnie działającej w krajach Europy Wschodniej, zwłaszcza w Polsce, poszukujemy do nowotworzonego Działu Usług Korporacyjnych osoby na stanowisko:

Specjalista ds. Personalnych
Branża dewelopersko-budowlana
Nr ref. SdsP/S/JK/GW
Warszawa

Oczekiwania:

• min. 3-letnie doświadczenie na podobnym stanowisku
• wykształcenie wyższe licencjackie: ekonomia, prawo lub pokrewne
• dobra znajomość j. hiszpańskiego i / lub angielskiego
• praktyczna znajomość prowadzenia akt personalnych pracowników (wystawianie umów, świadectw pracy, prowadzenie ewidencji czasu pracy)
• dobra znajomość przepisów ZUS, podatkowych oraz kodeksu pracy
• umiejętność sporządzania listy płac, deklaracji ZUS i podatkowych, raportów statystycznych
• mile widziana znajomość narzędzia ERP
• obowiązkowość i rzetelność w wykonywaniu powierzonych obowiązków
• umiejętność pracy w grupie i silnie rozwinięte predyspozycje komunikacyjne
• zdolności w zakresie organizacji, planowania i koordynacji
• odpowiedzialność, dyspozycyjność i odporność na stres.

Obowiązki:

• prowadzenie administracji kadrowo-płacowej pracowników
• naliczanie wynagrodzeń, sporządzanie listy płac oraz prowadzenie dokumentacji płacowej
• sporządzanie deklaracji ZUS, GUS, US, PFRON
• udział w realizacji planów szkoleniowych
• kontrola aspektów prawnych i ich zgodności z kodeksem pracy we współpracy z działem prawnym.

Oferujemy stabilne zatrudnienie w prężnie rozwijającej się firmie.

Więcej informacji na temat projektu, w tym zakres odpowiedzialności na podanym stanowisku - dostępne na stronie internetowej: www.businessconsulting.com.pl – „Oferty pracy”
Aplikacje zawierające cv i list motywacyjny (wersja w języku polskim i angielskim/ lub hiszpańskim), numer referencyjny i klauzulę widoczną poniżej prosimy przesyłać poprzez naszą stronę internetową, drogą mailową lub pocztową na adres biura:

Business Consulting
Al. Jerozolimskie 123A
Millennium Plaza
02-017 Warszawa
e-mail: rekrutacja@businessconsulting.com.pl




Temat: mBank


Użytkownik "Jacek Osiecki"
| A ja znam też lepiej zabezpieczone... Zaś to o czym mówię jest szczególnie
| rażące, biorąc pod uwagę że wprowadzenie zmiany typu okienko "wymagaj
| potwierdzenia kodem jednorazowym przy realizacji przelewu" to naprawdę
| wysiłku nie wymaga.
| A równocześnie nie potrafią ułatwić wystawiania przelewów do ZUSu i US -
| np. za każdym razem przy wysyłaniu przelewów ZUS trzeba bez sensu wklepywać
| regon, a przy przelewach do US trzeba szukać jaki był numer konta do
| urzędu skarbowego.
mówisz o mBanku?
to kiepsko u kolegi z myśleniem.
wystarczy wybrać historię, przelewy do ZUS lub US i wybrać opcję "wykonaj
jeszcze raz".


Tak, tylko że jest to zdecydowanie mniej wygodne od skorzystania po prostu z
przelewu zdefiniowanego. Całe szczęście, że chociaż można w wyświetlaniu
historii wybrać kategorię "przelewy ZUS/przelewy US", bo inaczej
wyszukiwanie w tej historii transakcji to byłby koszmar. Jeszcze ją
"usprawnili" przymusowym dzieleniem na strony - ciekawe co za idiota to
wymyślił.


wedy masz wszystkie ustawienia, a zmieniasz tylko kwotę i numer deklaracji.


I tak też robię - tylko że to jest średnio wygodne, zwłaszcza że do urzędu
skarbowego jest sporo różnych przelewów (zwłaszcza przy spółce, do tego
zatrudnieni, pcc, pit-4).


a co do zabezpieczeń, to od czego są kody SMS ??


Przy przelewie zdefiniowanym mbank Cię nie zapyta o kod SMS, w tym właśnie
problem. I nie mów o wyszukiwaniu przelewów i klikaniu "wykonaj ponownie",
bo w mBanku szukanie czegokolwiek w historii to katorga :(

Pozdrawiam,





Temat: Warszawa, Specjalista/ka ds. kadr i płac (KiP/05/07/W)
ARPI Financial Staffing jest częścią ARPI Group. Specjalizujemy się w usługach księgowo-finansowych oraz kadrowych (rekrutacja i doradztwo personalne, zarządzanie personelem tymczasowym). Poszukujemy wysokiej klasy specjalistów na stanowiska wszystkich szczebli z tego sektora. Obecnie prowadzimy rekrutację na stanowisko:

Specjalista/ka ds. kadr i płac (KiP/05/07/W)

Opis stanowiska:

• przygotowywanie i prowadzenie pełnej dokumentacji kadrowej pracowników
• naliczanie wynagrodzeń, sporządzanie listy płac
• sporządzanie deklaracji ZUS i PIT
• rozliczanie czasu pracy, ewidencjonowanie urlopów i zwolnień lekarskich

Wymagania

• wykształcenie wyższe
• co najmniej 2-letnie doświadczenie w pracy na wyżej wymienionym stanowisku
• bardzo dobra znajomość prawa pracy, przepisów podatkowych oraz ubezpieczeń społecznych
• znajomość zagadnień z zakresu naliczania wynagrodzeń, doświadczenie w samodzielnym sporządzaniu list płac
• znajomość komputera w zakresie Ms Office, znajomość programów kadrowo –płacowych
• bardzo dobra organizacja pracy
• umiejętności interpersonalne

Firma oferuje

• ciekawą pracę w dynamicznie rozwijającej się firmie
• możliwość rozwoju i podnoszenia kwalifikacji zawodowych
• bardzo dobrą atmosferę pracy

Osoby zainteresowane prosimy o wysłanie CV i Listu Motywacyjnego z zaznaczeniem numeru referencyjnego na adres: hs@arpi.no.
W aplikacji prosimy umieścić klauzulę: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb realizacji procesu rekrutacji w firmie ARPI & Partners Sp. z o.o.(zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych, Dziennik Ustaw Nr 133 Poz. 883).



Temat: BSA - na jakiej zasadzie?


Przyjść może, wejść niekoniecznie. Proponuję prosty test - idź do
najbliższej większej firmy i zażądaj od ochroniarza wstępu np. do
gabinetu prezesa.


a po co do gabinetu prezesa ??? Mozna wejsc byle gdzie ... teraz prawie
kazdy ma kompa w biurze ...
Poza tym wejscie do jakiejkolwiek wiekszej firmy nigdy nie bylo dla mnie
problemem ...
Straznicy wogole nie zwracaja uwagi na to kto wchodzi ... mozesz wymyslic
byle spiewke, ze cos musisz u kogos zalatwic i bez problemu wejdziesz ...


| Panowie powiedza poprosze okazac papierki na komputery ktora sa w ich
| zasiegu wzroku i wcale do tego nakazu nie potrzeba ... nawet jak nie
widza
| komputerow a w firmie jest wiecej niz 5 pracownikow to i tak musisz miec
co
| najmniej jeden komp ...

Same bzdury. Żadnych papierków nie musisz im pokazywać, nie musisz ich
nawet wpuszczać bez nakazu. A jeśli do firmy przyjdzie menel z ulicy, to
też muszę mu pokazać 'papierki na komputery'?
W sensie formalnym panowie
z BSA bez nakazu nie różnią się niczym od takiego menela.


Bez nakazow nikt sie nie wybiera do duzych firm ... a w malych to mozna
nagadac pani Krysi, ze jak nie pokaze czegos tam to pojdzie siedziec i na
pewno na nia podziala ...


A nie ma obowiązku posiadania komputera w firmie, deklaracje ZUS można
zlecić w biurze rachunkowym.


ale czy to jest oplacalne na dluzsza mete ??? Kompa mozna wliczyc w koszty i
po sprawie. A nie kazda firme stac zeby placic co miesiac za uslugi biura
rachunkowego...


Facet, co Ty piszesz? Zastanów się trochę. Jakie problemy? Zbirów naślą?
W sądzie wywalczą karę śmierci dla właściciela? I tak zawsze
idą na ugodę (3x wartość softu), bo im się proces nie opłaca.


typowe luzactwo ... teraz to juz nikt sie nie boi urzednikow bo po co, jak
zbiry sa grozniejsi ...

Sproboj jakis numer wywinac urzedowi skarbowemu to zobaczymy czy bedzie tak
latwo jak z BSA:)))





Temat: e-deklaracje

<!--Identyfikatory-->
<xsd:complexType name="TIdentyfikatorOsobyFizycznej">
<xsd:annotation>
<xsd:documentation>Podstawowy zestaw danych identyfikacyjnych o osobie fizycznej</xsd:documentation>
</xsd:annotation>
<xsd:sequence>
<xsd:element name="NIP" type="TNrNIP">
<xsd:annotation>
<xsd:documentation>Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) </xsd:documentation>
</xsd:annotation>
</xsd:element>
<xsd:element name="ImiePierwsze" type="TImie">
<xsd:annotation>
<xsd:documentation>Pierwsze imię</xsd:documentation>
</xsd:annotation>
</xsd:element>
<xsd:element name="Nazwisko" type="TNazwisko">
<xsd:annotation>
<xsd:documentation>Nazwisko</xsd:documentation>
</xsd:annotation>
</xsd:element>
<xsd:element name="DataUrodzenia" type="TData">
<xsd:annotation>
<xsd:documentation>Data urodzenia</xsd:documentation>
</xsd:annotation>
</xsd:element>
<xsd:element name="PESEL" type="TNrPESEL" minOccurs="0">
<xsd:annotation>
<xsd:documentation>Numer PESEL</xsd:documentation>
</xsd:annotation>
</xsd:element>
</xsd:sequence>
</xsd:complexType>


Powyżej ma Pan fragment ministerialnej schemy, z której możemy odczytać kolejność uzupełniania pól w e-deklaracjach, więc Fakt robi to zgodnie ze standardem. Może chodzi Panu o to, że na zwykłej deklaracji powinna być kolejność odwrotna ? O tej decyduje to co ma Pan wpisane w Opcje -> Dane do deklaracji VAT, PIT i ZUS ... .

Oczywiście jest jeszcze możliwość, że tworzy Pan deklaracje elektroniczną po czym drukuje ją i przedstawia w US, co faktycznie powoduje, że na wydruku mamy najpierw imię później nazwisko - wynika to z tego, że taka deklaracja wiernie odwzorowuje to co jest w XMLu. W wersji 2009.02 będzie to poprawione, czyli podgląd będzie zapełniony w następującej kolejności : Nazwisko imię data urodzenia.

Jeżeli jednak mylę się co do Pańskiej sytuacji bardzo proszę o kontakt drogą mailową :
bogus@fakt.com.pl, postaram się Panu pomóc najszybciej jak to będzie możliwe.



Temat: Dzialalnosc gospodarcza w edukacji - pytanie


Nie ze wszystkim  jest tak.
Po zawieszeniu działalno ci, je li działalno ć firmy jest pó niej
kontynuowana, trzeba dopłacić w ZUS za okres zawieszenia!!!!!!  Wtedy
okazuje się, że zawieszenie - jako ucieczka przed płaceniem - wcale nie ma
sensu.
Ponadto - deklaracje VAT - 7 do Urzędu Skarbowego /je li się jest
płatnikiem
VAT/ składać trzeba co miesiąc do 25-go
nawet je li nie ma żadnego zysku czy obrotu. Miżna nie składać PIT -5, w
przypadku braku dochodu do opodatkowania. chyba, że firma jest
wieloosobowa,
wtedy i tak za pracowników trzeba składać PIT -4.
Pozdrawiam
AG

dyskusyjnych

| Witajcie!

| Odzywam sie tutaj pierwszy raz, tak wiec witam i pozdrawiam wszystkich
| serdecznie.

| Mam nastepujacy problem, moja zona chcialaby zalozyc dzialalnosc
| gospodarcza
| i dostarczac uslugi w zakresie edukacji.
| Jaka jest procedura dla tego konkretnego przypadku, tzn tej branzy,
jakie
| wymagania.
| Czy ZUS nalezy palcic zawsze, czy tylko jesli firma przynosi dochody,
czy
| mozna zawieszac dzialalnosc i wznawiac ja bez zadnych konsekwencji
| wielokrotnie. Czy jest mozliwosc ryczaltowego rozliczania sie z
fiskusem?

| Jesl ktos z Was bedzie mogl odpowiedziec na moje pytania, bede bardzo
| wdzieczny.

| Pozdrawiam

| 1.Procedura: zgloszenie dzialalnosci w Urzedzie Miasta lub
Gminy.Zalatwiaja
| doslownie w ciagu paru dni,oplaty jakies groszowe 30-50 zl.Nastepnie z
| otrzymanym zaswiadczeniem na ktorym jest ustalona data rozpoczecia
| dzialalnosci do Urzedu Statystycznego po regon czyli numer statystyczny
| [wydaja w ciagu jednego dnia] zgloszenie do Urzedu Skarbowego i ZUS-u.I
to
| juz wlasciwie wszystko.
| 2.ZUS niestety trzeba placic niezaleznie czy sie osiaga dochody czy tez
nie
| osiaga,ale gdy sie nie osiaga dochodow zawsze mozna zawiesic dzialalnosc
i
| wtedy sie wymeldowywuje z ZUS i nie trzeba placic.Niestety ten okres
| wymeldowania nie jest wliczany do stazu emerytalnego.Mozna bez zadnych
| konsekwencji zawieszac dzialalnosc.
| 3.Przy rozliczaniu sie na ksiazke przychodow i rozchodow trzeba sie
| rozliczac w Skarbowym co miesiac.Jednak gdy w danym miesiacu sie nie
| osiagnelo zadnych przychodow to sie nie trzeba rozliczac, czyli nie
trzeba
| skladac deklaracji ujemnych.O podatkach ryczaltowych nic na ten temat
nie
| wiem.

| Adam


Jeżeli chociaż raz skladalo sie PIT-5 (podatek dochodowy) to nalezy juz ten
rodzaj PITu skladac do urzedu co miesiac, niezaleznie od tego czy sie osiaga
dochod, czy nie.





Temat: Dzialalnosc gospodarcza w edukacji - pytanie
Nie ze wszystkim  jest tak.
Po zawieszeniu działalno ci, je li działalno ć firmy jest pó niej
kontynuowana, trzeba dopłacić w ZUS za okres zawieszenia!!!!!!  Wtedy
okazuje się, że zawieszenie - jako ucieczka przed płaceniem - wcale nie ma
sensu.
Ponadto - deklaracje VAT - 7 do Urzędu Skarbowego /je li się jest płatnikiem
VAT/ składać trzeba co miesiąc do 25-go
nawet je li nie ma żadnego zysku czy obrotu. Miżna nie składać PIT -5, w
przypadku braku dochodu do opodatkowania. chyba, że firma jest wieloosobowa,
wtedy i tak za pracowników trzeba składać PIT -4.
Pozdrawiam
AG


dyskusyjnych

| Witajcie!

| Odzywam sie tutaj pierwszy raz, tak wiec witam i pozdrawiam wszystkich
| serdecznie.

| Mam nastepujacy problem, moja zona chcialaby zalozyc dzialalnosc
gospodarcza
| i dostarczac uslugi w zakresie edukacji.
| Jaka jest procedura dla tego konkretnego przypadku, tzn tej branzy,
jakie
| wymagania.
| Czy ZUS nalezy palcic zawsze, czy tylko jesli firma przynosi dochody,
czy
| mozna zawieszac dzialalnosc i wznawiac ja bez zadnych konsekwencji
| wielokrotnie. Czy jest mozliwosc ryczaltowego rozliczania sie z
fiskusem?

| Jesl ktos z Was bedzie mogl odpowiedziec na moje pytania, bede bardzo
| wdzieczny.

| Pozdrawiam

1.Procedura: zgloszenie dzialalnosci w Urzedzie Miasta lub
Gminy.Zalatwiaja
doslownie w ciagu paru dni,oplaty jakies groszowe 30-50 zl.Nastepnie z
otrzymanym zaswiadczeniem na ktorym jest ustalona data rozpoczecia
dzialalnosci do Urzedu Statystycznego po regon czyli numer statystyczny
[wydaja w ciagu jednego dnia] zgloszenie do Urzedu Skarbowego i ZUS-u.I to
juz wlasciwie wszystko.
2.ZUS niestety trzeba placic niezaleznie czy sie osiaga dochody czy tez
nie
osiaga,ale gdy sie nie osiaga dochodow zawsze mozna zawiesic dzialalnosc i
wtedy sie wymeldowywuje z ZUS i nie trzeba placic.Niestety ten okres
wymeldowania nie jest wliczany do stazu emerytalnego.Mozna bez zadnych
konsekwencji zawieszac dzialalnosc.
3.Przy rozliczaniu sie na ksiazke przychodow i rozchodow trzeba sie
rozliczac w Skarbowym co miesiac.Jednak gdy w danym miesiacu sie nie
osiagnelo zadnych przychodow to sie nie trzeba rozliczac, czyli nie trzeba
skladac deklaracji ujemnych.O podatkach ryczaltowych nic na ten temat nie
wiem.

Adam






Temat: Instruktor rekreacji- działalnośc gospodarcza.
Wklejam to, co już poszło na PW

Niestety nie siedze zbyt dobrze w tematyce małych firm - moja domena to raczej pełna ksiegowosc czyli te wieksze, one sie rządzą trochę innymi prawami i płacą inne podatki.
Jeśli moje wiadomosci z dawnych czasów są jeszcze aktualne, to samozatrudnienie = założenie własnej firmy + ewentualne czasowe ułatwienia (ulgi w ZUS i rozliczeniach podatkowych dla małych przedsiębiorców). Zakładając własną firmę - jeśli nie jesteś zatrudniona gdzie indziej - automatycznie godzisz się na opłacanie za siebie składek ZUS co miesiac (niezależnie od osiaganych dochodów!), a jest to kwota dość znacząca. Jeśli ustawodawca przewidział jakies ulgi - warto się dobrze zorientować na jak długo i co potem (czyli telefon do ZUS). W Urzędzie Skarbowym podobnie, z tym ze obciązenia są mniejsze i bardziej uzależnione od dochodów - trzeba wybrac formę opodatkowana: ryczałt niezalezny od zysku (jak ZUS) albo podatek dochodowy - tu można już regulowac wysokość podatku kosztami, np. paliwa, zakupu sprzetu jeździeckiego, literatury itp czyli jak dobrze pokombinujesz to nie zapłacisz wogóle (ale za to wiecej papierologii). Trzeba też utrzymywać rachunek bankowy, zarejestrować działalność w Urzędzie Miasta i zdobyć numer regon w GUS - to wszystko wiąze się z kosztami jednorazowymi albo stałymi (bank) i bieganiną na początku. Dochodzi do tego obowiązek prowadzenie ewidencji i comiesiecznego składania deklaracji (te całkiem małe firmy mogą to robić rzadziej ale pod pewnymi warunkami).
Mysle ze niegłupio byłoby wykonać telefon do lokalnego Urzędu Pracy - oni czesto mają specjalnego człowieka ktory pomaga założyć działalność i dobrze zna wszystkie związane z tym przepisy a poza tym mają specjalne środki na ten cel z UE (np. kredyt, ktory staje się bezzwrotny jeśli działalność utrzyma się ponad rok). Warto popytać.

Wrzuć na google hasło "samozatrudnienie ZUS podatki" wyrzuci trochę informacji, np. TUTAJ znajdziesz kalkulator składek ZUS i tam mozesz sobie popróbować. Dokładne wyliczenie tak zeby wyjść na 1100 jest raczej trudne, bo to system naczyń połączonych i jedna mała zmiana pociąga za sobą inne. Ale tak grubo "na pałę" licząc:
założmy przez chwilę ze podatek dochodowy od osób fizycznych 20% (bez uwzględnienia ulg i kosztów)
powiedzmy ze zażądasz 2500 zł podatek z tego to 500 (można go uniknąć tak jak pisałam)
wtedy podstawą wymiaru składek będzie 2500
a zdrowotnego 2500 minus te składki



Temat: Dzialalnosc gospodarcza w edukacji - pytanie

| Nie ze wszystkim  jest tak.
| Po zawieszeniu działalno ci, je li działalno ć firmy jest pó niej
| kontynuowana, trzeba dopłacić w ZUS za okres zawieszenia!!!!!!  Wtedy
| okazuje się, że zawieszenie - jako ucieczka przed płaceniem - wcale nie
ma
| sensu.
| Ponadto - deklaracje VAT - 7 do Urzędu Skarbowego /je li się jest
płatnikiem
| VAT/ składać trzeba co miesiąc do 25-go
| nawet je li nie ma żadnego zysku czy obrotu. Miżna nie składać PIT -5, w
| przypadku braku dochodu do opodatkowania. chyba, że firma jest
wieloosobowa,
| wtedy i tak za pracowników trzeba składać PIT -4.
| Pozdrawiam
| AG

| dyskusyjnych

| Witajcie!

| Odzywam sie tutaj pierwszy raz, tak wiec witam i pozdrawiam
wszystkich
| serdecznie.

| Mam nastepujacy problem, moja zona chcialaby zalozyc dzialalnosc
| gospodarcza
| i dostarczac uslugi w zakresie edukacji.
| Jaka jest procedura dla tego konkretnego przypadku, tzn tej branzy,
| jakie
| wymagania.
| Czy ZUS nalezy palcic zawsze, czy tylko jesli firma przynosi
dochody,
| czy
| mozna zawieszac dzialalnosc i wznawiac ja bez zadnych konsekwencji
| wielokrotnie. Czy jest mozliwosc ryczaltowego rozliczania sie z
| fiskusem?

| Jesl ktos z Was bedzie mogl odpowiedziec na moje pytania, bede
bardzo
| wdzieczny.

| Pozdrawiam

| 1.Procedura: zgloszenie dzialalnosci w Urzedzie Miasta lub
| Gminy.Zalatwiaja
| doslownie w ciagu paru dni,oplaty jakies groszowe 30-50 zl.Nastepnie z
| otrzymanym zaswiadczeniem na ktorym jest ustalona data rozpoczecia
| dzialalnosci do Urzedu Statystycznego po regon czyli numer
statystyczny
| [wydaja w ciagu jednego dnia] zgloszenie do Urzedu Skarbowego i
ZUS-u.I
to
| juz wlasciwie wszystko.
| 2.ZUS niestety trzeba placic niezaleznie czy sie osiaga dochody czy
tez
| nie
| osiaga,ale gdy sie nie osiaga dochodow zawsze mozna zawiesic
dzialalnosc
i
| wtedy sie wymeldowywuje z ZUS i nie trzeba placic.Niestety ten okres
| wymeldowania nie jest wliczany do stazu emerytalnego.Mozna bez zadnych
| konsekwencji zawieszac dzialalnosc.
| 3.Przy rozliczaniu sie na ksiazke przychodow i rozchodow trzeba sie
| rozliczac w Skarbowym co miesiac.Jednak gdy w danym miesiacu sie nie
| osiagnelo zadnych przychodow to sie nie trzeba rozliczac, czyli nie
trzeba
| skladac deklaracji ujemnych.O podatkach ryczaltowych nic na ten temat
nie
| wiem.

| Adam

| Jeżeli chociaż raz skladalo sie PIT-5 (podatek dochodowy) to nalezy juz
ten
rodzaj PITu skladac do urzedu co miesiac, niezaleznie od tego czy sie
osiaga
dochod, czy nie.





Temat: Jak to jest z kontem do DG?


Na tej grupie zdania sa podzielone i jak na razie wszystkie argumenty za i
przeciw zostaly wyczerpane.

Ale odnosze wrazenie (po dysusjach grupowych), ze wiekszosc bankow w
praktyce czesciej czepia sie "dziwnych" wplywow na ROR niz wyplat
(przelewy)
z ROR.

Karol


Chyba nie warto próbować. Przytoczono na tej liście przepis który zabrania
wykorzystywania rachunków oszczędnościowych do celów DG.

Z tego co pamiętam kiedy rejestrowałem się jako płatnik VAT
od razu powiedzieli mi w US że muszę mieć rachunek a ja grzecznie założyłem.
Pytanie: czy załatwiłeś już wszystkie formalności w US i nie kazali Ci
założyć rachunku i podac jego numeru?
Jeżeli koniecznie chcesz uniknąć wykonywania przelewów
przez konto DG to możesz płacić ZUS zwykłym gotówkowym
polecniem wpłaty (na blankietach ZUS) w dowolnym banku albo na poczcie. Ale
banki biorą za to dużą prowizję (BSK 10 PLN, PKOBP 4,5, o ile dobrze
pamiętam).
Opłaty ZUS nie są całkiem zwykłymi przelewami, płaci się na specjalnych
drukach, druki mają specjalne pola:( NIP,identyfikator dodatkowy,
data deklaracji, nr deklaracji, typ). W PKOBP system sprawdza nawet czy NIP
jest poprawny (wiem bo kiedyś się pomyliłem)
Szczerze wątpię  żeby można takie przelewy robić z ROR-u - ale nie
sprawdzałem

Z podatkami byłoby łatwiej bo płaci się je zwykłym przelewem, ja też
niedawno kombinowałem żeby je płacić przez mBank żeby zaoszczędzić
na prowizjach. Ale skoro prawo tego zabrania to postanowiłem raczej poszukac
tańszego banku. W BSK za 20 PLN/mc zrobisz przelewy
na ZUS i podatki a w Reiffeisenie podobno placi się jeszcze mniej i dają
Homecash za darmo.
Podatki możesz też spróbować płacić w kasie Twojego US.
Wiem że w niektórych urzędach pozwalają na to
w innych marudzą (w moim marudzą).

Szymon





Temat: Podatkowa powtorka z rozrywki :-( [do freelancerow]


Hmm, brednie?
Chyba nie jesteś do końca zorientowany - wynika to z tego co piszesz.
Po pierwsze nie 800, a 260 zł.


Jestem bardzo dobrze zorientowany. Ulgowy ZUS mają tylko Ci,
którzy w ostatnich 5 latach NIE PROWADZILI DG. Czyli wszyscy
pozostali płacą pełną stawkę. Tak, tym którzy płacą mniejszy ZUS
na razie DG się opłaca.I będzie się im opłacała przez 2 lata.
A później nagle przestanie.;-)


Po drugie za kilkadziesiąt złotych (w moim przypadku 80) biuro rachunkowe
wszystko załatwia i nie interesują mnie żadne ZUSy, US itp.


Znaczy się wydanie co miesiąc pieniędzy jest wg Ciebie plusem DG?
A to Ci ....


Po trzecie pierwsze słyszę, że trzeba zawiesić działalność podczas
robienia
sobie urlopu. :)


Dowiesz się gdy będziesz chciał sobie zrobić przerwę.
ZUS nie uznaje przerw. Trzeba się wyrejestrować (tracisz ciągłość
ubezpieczenia), a potem ponownie zarejestrować.


Po piąte - 2 lata można prowadzić. Jak będzie źle to się zamknie i już po
kłopocie. A jak jesteś dobry, to po 24 miesiącach nie zarobisz o 800 zł
więcej, aby zapłacić ZUS?


Ja nie piszę o zarabianiu.
Ja piszę o oddawaniu komuś za darmo 800 PLN zarobionych pieniędzy.
A DG do tego zmusza. Nawet jeśli teraz, na początku, oddajesz tylko 260.
I nic nie dostajesz w zamian.


Żadnego "normalnego" dowodu nie dałeś na to, że prowadzenie działalności
jest
gorsze niż umowa o dzieło czy zlecenie.


Kiedyś zostałem wezwany  do urzędu skarbowego z powodu rzekomego
błędu w deklaracji. Zapomniałem zaokrąglić do pełnych złotych.
Poszło dokładnie o 52 grosze. Koszt całej operacji:
1. Polecony z US do mnie 3,70 PLN.
2. Moja podróż do  US 20 PLN
3. Koszt zmarnowanego dnia circa 200 PLN.
razem 223,70 PLN.

Nadmienię tylko, że Pani urzędniczka miała mój numer
telefonu, a prawo dopuszcza korektę deklaracji w miesiącu
nastepującym po tym w którym popełniono omyłkę. Więc
można było to załatwić zupełnie inaczej.
grav





Temat: Dzialalnosc gospodarcza w edukacji - pytanie


Witajcie!

Odzywam sie tutaj pierwszy raz, tak wiec witam i pozdrawiam wszystkich
serdecznie.

Mam nastepujacy problem, moja zona chcialaby zalozyc dzialalnosc
gospodarcza
i dostarczac uslugi w zakresie edukacji.
Jaka jest procedura dla tego konkretnego przypadku, tzn tej branzy, jakie
wymagania.
Czy ZUS nalezy palcic zawsze, czy tylko jesli firma przynosi dochody, czy
mozna zawieszac dzialalnosc i wznawiac ja bez zadnych konsekwencji
wielokrotnie. Czy jest mozliwosc ryczaltowego rozliczania sie z fiskusem?

Jesl ktos z Was bedzie mogl odpowiedziec na moje pytania, bede bardzo
wdzieczny.

Pozdrawiam


1.Procedura: zgloszenie dzialalnosci w Urzedzie Miasta lub Gminy.Zalatwiaja
doslownie w ciagu paru dni,oplaty jakies groszowe 30-50 zl.Nastepnie z
otrzymanym zaswiadczeniem na ktorym jest ustalona data rozpoczecia
dzialalnosci do Urzedu Statystycznego po regon czyli numer statystyczny
[wydaja w ciagu jednego dnia] zgloszenie do Urzedu Skarbowego i ZUS-u.I to
juz wlasciwie wszystko.
2.ZUS niestety trzeba placic niezaleznie czy sie osiaga dochody czy tez nie
osiaga,ale gdy sie nie osiaga dochodow zawsze mozna zawiesic dzialalnosc i
wtedy sie wymeldowywuje z ZUS i nie trzeba placic.Niestety ten okres
wymeldowania nie jest wliczany do stazu emerytalnego.Mozna bez zadnych
konsekwencji zawieszac dzialalnosc.
3.Przy rozliczaniu sie na ksiazke przychodow i rozchodow trzeba sie
rozliczac w Skarbowym co miesiac.Jednak gdy w danym miesiacu sie nie
osiagnelo zadnych przychodow to sie nie trzeba rozliczac, czyli nie trzeba
skladac deklaracji ujemnych.O podatkach ryczaltowych nic na ten temat nie
wiem.

Adam





Temat: Zakładanie działalności gospodarczej...
Witam wszystkich.

Nie myślałem, że na forum Thiefa mój pierwszy post będzie dotyczył złodziejskiej skarbówki i ZUS
Ale akurat jestem "w temacie".
Bukary, czy to ma byc Twoje jedyne źródło dochodu? Jeżeli pracujesz gdzieś na umowę o pracę, to niech pracodawca płaci ZUSy i te inne duperele. Najkorzystniej jest wtedy brać od zleceniodawcy na tłumaczenie umowę o dzieło z przeniesieniem praw autorskich. Zleceniodawca musi wtedy zapłacić podatek w wysokości 19% od sumy umowy pomniejszonej o koszty uzyskania przychodu, które w tym wypadku wynosiłyby 50% kwoty. Do ręki dostajesz wtedy 1000 - 500*0,19 = 905 pln
Oczywiście roczny PIT wypełniasz uwzględniając również te dochody, bo inaczej biorą do Cragscleft Prison

Jeżeli chcesz się bawić w działalność to musisz zarejestrować ją w Urzędzie Gminy (przynajmniej ja tak robiłem), wypełnić druk z danymi, nazwą firmy, przedmiotem działalności (wg klasyfikacji PKD ) i zapłacić 100 pln za kawałek papieru pod nazwą wpis do ewidencji działalności gosp.
Później zgłaszasz firmę do GUS (może być pocztą), oni odsyłają Ci potwierdzenie z nadanym numerem REGON.
Pozostaje Ci zgłoszenie do ZUS (jeżeli to pierwsza Twoja firma to będziesz płacił składki ze zniżką - ok. 260 pln na miesiąc) i do skarbówki, przy czym musisz przedtem jeszcze założyć firmowe konto w banku (to nie może być osobiste konto). Trzeba jeszcze wyrobić pieczątkę z danymi firmowymi.

Najważniejsze w tym wszystkim jest zgłoszenie do skarbówki, bo musisz wtedy wybrać formę opodatkowania - książka przychodów czy ryczałt (albo inne formy), czy będziesz płatnikiem VAT... Ale to już polecam doczytać w necie, np. www.twoja-firma.pl

No i bedziesz musiał się co miesiąc rozliczać z fiskusem i płacić ZUS. Ja papierologię zleciłem pani księgowej z biura rachunkowego. Robię tylko przelewy i podpisuję się pod deklaracjami.



Temat: Jak założyć firmę
Zakładam że otwierasz działalność jako osoba fizyczna:

1.Najpierw udajesz się do Urzędu Miasta po wpis do ewidencji. To kosztuje Cię około 100zł (w zależności od miasta). Tam Potrzebujesz Dowód Osobisty plus określenie wg. PKD rodzaju wykonywanej działalności. Lepiej tam wpisać więcej rzeczy pokrewnych bo za każdą zmianę czy dopisanie jest dopłata (ok. 50zł). Ustalasz też siedzibę działalności (np miejsce zamieszkania) oraz określasz od kiedy startujesz. Najlepiej od 1 danego miesiąca. Na całość musisz mieć minimum trzy tygodnie, da się krócej ale trzeba gonić urzędników. Na wpis czekasz około tydzień.

2. Udajesz się do GUS po numer REGON. Zanosisz ksero WPISU DO EWIDENCJI, nic nie płacisz, ustalasz główny rodzaj działalności i też czekasz około tygodnia.

3. Jeśli byłeś kiedykolwiek zatrudniony i posiadasz NIP(na firmę będzie ten sam co na Ciebie) robisz ksero tego zaświadczenia, ksero REGONU, WPISU i możesz udać się założyć konto w banku. Jeśli wybierasz konto internetowe polecam http://www.biznesforum.pl/finanse/konto-dla-firmy.php.

4. Z kserokopią umowy z bankiem, REGONEM, WPISEM idziesz do US i wypełniasz wniosek NIP-A (aktualizacja NIP). Tak samo nic za to nie płacisz. W okienu "Podatek dochodowy" wybierasz rodzaj podatku (karta podatkowa (wg. PKG US ustala mięsięczny podatek jaki płacisz, niezależnie od dochodu) ryczałt, zasady ogólne (możesz wybrać podatek liniowy 19% ale na początku nie jest to opłacalne). W VAT wchodzisz po przekroczeniu 20 000 EURO za dany rok. Pamiętaj że jak starujesz np. w czerwcu jest to już tylko 10 000 EURO. Podatki zaczynasz płacić jak wyjdzie Ci dochód (przychód - koszty_uzyskania x 19% - składka zdrowotna = DOCHÓD). Ustalasz też czy księgowość prowadzi biuro rachunkowe (jak tak musisz mieć ksero + oryginał umowy) oraz pokazujesz jakiś papier na lokal (jak masz swój lub mieszkasz np. u rodziców robisz umowę - użyczenie za 0zł).

5. Na koniec zostaje ZUS. Masz czas do 14 dni od dnia rozpoczęcia działalności. Wypełniasz dwa formularze ZFA i ZUA. Wypełnienie polega na przepisaniu danych typu NIP, REGON, WPIS, NUMER KONTA. Aha, od tej pory ZUS może Cię ścigać za błędy w comiesięcznych deklaracjach, za zwłokę w płaceniu. Mają na sprawdzenie dokumentów 10 lat i z tego co wiem nie spieszą się.

To tyle w telegraficznym skrócie.



Temat: Samodzielna Księgowa/Samodzielny Księgowy
”Expert Recruitment” jest firmą doradczą, działającą w obszarze Human Resources.
Naszą misją jest rekrutacja profesjonalnych i wszechstronnych pracowników tak w kraju jak i za granicą.

Dla naszego klienta, jednego z czołowych sklepów internetowych poszukujemy osoby na stanowisko:
Samodzielnej Księgowej

Numer Ref.: SK/ MJ
Lokalizacja: Warszawa

Obowiązki:
- Bieżące księgowanie i uzgadnianie kont;
- Prowadzenie ewidencji, księgowanie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
- Księgowanie bieżących dokumentów (SAD, WNT, listy płac, RMK, Amortyzacja);
- Rozliczanie należności i zobowiązań krajowych i zagranicznych WNT, WDT, eksport, import;
- Rozliczanie VAT-u unijnego;
- Przygotowywanie danych do deklaracji VAT-7;
- Kontrola płatności i wprowadzanie zleceń przelewu;
- Sporządzanie sprawozdań do GUS;
- Przygotowywanie danych niezbędnych do jednostkowych i skonsolidowanych raportów giełdowych;
- Przygotowywanie list płac, rozliczenia z ZUS, US z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych;
- Prowadzenie spraw kadrowych;

Wymagania:
- Doświadczenie w samodzielnym prowadzeniu pełnej księgowości powyżej 3 lat ;
- Pełna znajomość zagadnień księgowych oraz podatkowych;
- Wykształcenie wyższe- preferowane kierunki finanse/rachunkowość;
- Biegłość w pracy z komputerem, znajomość otoczenia Office, programów finansowo księgowych (preferowana znajomość programu Symfonia);
- Znajomość języka angielskiego na poziome komunikatywnym,

Oferujemy:
- Umowę o pracę na czas nieokreślony,
- Atrakcyjne wynagrodzenie,
- Prywatną opiekę medyczną,

Osoby zainteresowane naszą ofertą i spełniające powyższe wymagania prosimy o przesłanie aplikacji z podaniem nazwy stanowiska na adres martyna.jeziorska@expertrecruitment.pl wraz z numerem referencyjnym SK-LN/KS.

Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi osobami



Temat: Głowny Ksiegowy Katowice
Work Express to zespół specjalistów dbających o rozwój Twojej kariery zawodowej. Ciekawe oferty pracy, profesjonalne konsultacje, a także indywidualne porady znajdziesz właśnie u nas. Już dziś prześlij swoją aplikacje my zajmiemy się szukaniem pracy!

Dla renomowanej firmy usługowej z kapitałem międzynarodowym poszukujemy osoby na stanowisko:
Główny Księgowy
Nr Ref. 037/110/GK

Wymagania:
- Wykształcenie wyższe kierunkowe (rachunkowość, finanse);
- Kilkuletnie doświadczenie na samodzielnym stanowisku w działach księgowości;
- Znajomość zagadnień z zakresu przepisów podatkowych oraz ustawy o rachunkowości;
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym;
- Znajomość programów finansowo – księgowych;

Oczekiwane kompetencje:
- Wysokie umiejętności interpersonalne;
- Odpowiedzialność, sumienność, rzetelność;
- Elastyczność i umiejętność pracy pod presją czasu;

Zakres obowiązków na tym stanowisku:
- Prowadzenie księgowości firmy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi i finansowymi;
- Odpowiedzialność za jakość i poprawność dokumentacji finansowo-księgowej
- Przygotowywanie raportów finansowych zgodnych z wymogami i regułami;
- Prowadzenie rozliczeń z kontrahentami firmy;
- Sporządzanie bilansu, rachunku wyników i informacji dodatkowej zgodnie z polskimi standardami;
- Nadzór nad sprawami podatkowych;
- Współudział w przygotowywaniu sprawozdań finansowych;
- Planowanie i kontrola działalności zgodnie z zachowaniem zasad, rachunkowości oraz tajemnicy firmy;
- Nadzorowanie właściwego utrzymania, przechowywania i archiwizacji dokumentacji, sporządzanie deklaracji rozliczeniowych firmy dla ZUS, GUS, urzędów skarbowych).
Klient oferuje:
- Praca na samodzielnym stanowisku;
- Wysokie wynagrodzenie;
- Praca w stabilnej firmie;

Kontakt:
Aplikacje – CV ze zdjęciem, zatytułowane dokumenty imieniem i nazwiskiem prosimy przesyłać na podany adres e-mail. W temacie wiadomości proszę wpisać numer referencyjny stanowiska. Gwarantujemy pełną poufność nadesłanych zgłoszeń.
Aleksandra Szczepańska
email: aleksandrasz@workexpress.pl



Temat: Samodzielna Księgowa
ARPI jest częścią ARPI Group. Specjalizujemy się w usługach księgowo-finansowych oraz kadrowych (rekrutacja i doradztwo personalne, zarządzanie personelem tymczasowym). W tej chwili dla naszego Klienta, firmy świadczącej usługi doradcze z zakresu finansów i księgowości, prowadzimy rekrutację na stanowisko:

• Samodzielna/y Księgowa/y

Opis stanowiska:

• prowadzenie ksiąg rachunkowych Klientów
• sporządzanie sprawozdań dla NBP, GUS
• sporządzanie deklaracji podatkowych
• udział w sporządzaniu sprawozdań finansowych
• kontrola i weryfikacja dokumentów księgowych
• dekretacja i ewidencja faktur, wyciągów bankowych, rozliczeń zaliczek, list płac i innych
• prowadzenie ewidencji środków trwałych
• rozliczanie i kontrola sald

Wymagania

• wykształcenie wyższe ekonomiczne lub w zakresie finansów i rachunkowości
• co najmniej 3-letnie doświadczenie na podobnym stanowisku
• znajomość ustawy o rachunkowości, przepisów podatkowych (VAT, CIT, PIT) oraz zagadnień ZUS
• dobra znajomość języka angielskiego
• mile widziany certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów na usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych
• rzetelność, dokładność, terminowość
• bardzo dobra organizacja pracy

Firma oferuje

• stabilną pracę w dynamicznie rozwijającej się firmie
• możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych
• bardzo dobrą atmosferę pracy

Osoby zainteresowane prosimy o wysłanie CV i Listu Motywacyjnego z zaznaczeniem numeru referencyjnego na adres: hs@arpi.no. W aplikacji prosimy umieścić klauzulę: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb realizacji procesu rekrutacji w firmie ARPI & Partners Sp. z o.o.(zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych, Dziennik Ustaw Nr 133 Poz. 883). Informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi osobami.



Temat: Kurs księgowości - WARTO!!!
KURS KSIĘGOWOŚCI
Zapraszam na KURS KSIĘGOWOŚCI MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW! Jeśli myślisz by w przyszłości prowadzić własną firmę lub pracować w biurze rachunkowym, to jest to coś właśnie dla Ciebie! Nasz kurs pomoże Ci się zorientować w gąszczu przepisów dotyczących dokumentacji związanej z rejestracją firmy!

CELE SZKOLENIA:
* przygotowanie uczestników do obsługi finansowo-księgowej małej firmy
* nabycie podstawowej wiedzy z zakresu uproszczonych form ewidencji
* nabycie umiejętności prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz ryczałtu ewidencjonowanego
* wykształcenie umiejętności sporządzania i ewidencjonowania dokumentacji księgowej,
* ćwiczenie umiejętności samodzielnego księgowania zdarzeń gospodarczych w podatkowej księdze przychodów i rozchodów z wykorzystaniem programu Rachmistrz

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
Uczestnicy zapoznają się z umiejętnością założenia firmy, co oznacza praktyczne podejście do problemu poruszania się w gąszczu przepisów dotyczących dokumentacji związanej z rejestracją oraz zdobędą wiedzę jak:
* interpretować przepisy dotyczące prowadzenia uproszczonych form ewidencji
* zakładać podatkową księgę przychodów i rozchodów i ewidencję przychodów
* zakładać ewidencje dodatkowe
* identyfikować dokumenty dotyczących przychodów i kosztów działalności
* ustalać koszty, które nie są kosztami uzyskania przychodów
* sporządzać inwentaryzację na początek okresu sprawozdawczego i bieżącą dokumentację
* ewidencjonować dokumenty w podatkowej księdze przychodów i rozchodów i ewidencji przychodów
* ewidencjonować dokumenty w ewidencjach dodatkowych - sporządzać deklaracje do ZUS i Urzędu Skarbowego
* prowadzić ewidencję w podatkowej księdze przychodów i rozchodów i ewidencję przychodów z zastosowaniem programu komputerowego Rachmistrz

PROGRAM KURSU
1. Formy organizacyjno-prawne małych i średnich przedsiębiorstw. Zasady ich tworzenia, podstawy prawne funkcjonowania. Zasady opodatkowania dochodów.
* Jednoosobowa działalność gospodarcza
* Spółka cywilna
* Spółka jawna
* Spółka z. o.o.

2. ‼Krok po kroku” – jak rozpocząć działalność gospodarczą
* Wpis do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez samorząd gminny
* Urząd Statystyczny – nadanie numeru REGON
* Wyrobienie pieczątki firmowej i szyldu
* Bank
* Urząd Skarbowy
* Zakład Ubezpieczeń Społecznych
* Państwowa Inspekcja Pracy
* Państwowa Inspekcja Sanitarna
* Zakład Energetyczny
* Państwowa Straż Pożarna
* I kilka innych ….

3. Podstawowe elementy systemu podatkowego
* podatek od towarów i usług,
* podatek dochodowy od osób fizycznych:
* opodatkowanie na zasadach ogólnych
* podatek dochodowy od przychodów osób fizycznych (ryczałt ewidencjonowany)
* opodatkowanie w formie "karty podatkowej",
* ubezpieczenia społeczne i zdrowotne

4. Ewidencja przychodów jako podstawa ustalania podatku dochodowego od przychodów osób fizycznych ryczałt ewidencjonowany)
* zasady prowadzenia "ewidencji przychodów"
* liczenie przychodów, podstawy opodatkowania i podatku dochodowego
* zasady rozliczeń z urzędem skarbowym,
* dodatkowe urządzenia ewidencyjne

5. Księga przychodów i rozchodów jako podstawa ustalania podatku dochodowego na zasadach ogólnych:
* podstawowe pojęcia ekonomiczne: majątek i jego części składowe, koszty, przychody, dochód,
* podstawa opodatkowania,
* zasady prowadzenia "księgi"
* liczenie dochodu, podstawy opodatkowania i podatku dochodowego oraz zasady rozliczeń z urzędem skarbowym
* ewidencja środków trwałych,
* ewidencja przebiegu jazdy samochodem osobowym, ewidencja wydatków z nim związanych
* rozliczanie podróży służbowych

6. Wypełnianie deklaracji podatkowych i ZUS
* deklaracja podatkowa dla podatku od towarów i usług,
* informacje o wysokości uzyskanego przychodu i dokonanych odliczeniach,
* deklaracja na zaliczkę miesięczną podatku dochodowego.
* miesięczne deklaracje DRA, RZA

GRUPA DOCELOWA:
– właściciele małych firm
– osoby planujące założenie własnej firmy
– osoby zamierzające podjąć pracę w biurach rachunkowych

KURS:
Liczba godzin: 42
Rozpoczęcie kursu: 02.07.2009 r.
Zakończenie kursu: 30.07.2009 r.
Zajęcia: wtorki (7, 14, 21, 28 lipca) i czwartki (2, 9, 16, 23, 30 lipca)
Godziny Zajęć: 17.30 – 21.00
Zajęcia będą się odbywać na Politechnice Warszawskiej, szczegóły zostaną podane osobom zapisanym przed rozpoczęciem kursu.

CENA:
299 zł. – pozostali

Kontakt i zapisy:
grzego3@wp.pl




Strona 1 z 2 • Wyszukano 82 wypowiedzi • 1, 2

Powered by MyScript